Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Droom van helderheid laat de ontwikkeling zien van huisstijlen in Nederland tussen 1960 en 1975. In deze periode groeiden huisstijlen uit van een marginaal verschijnsel tot een onmisbaar element in de presentatie van bedrijven en instellingen. Veel bekende huisstijlen werden ontworpen door de ontwerpbureaus Total Design en Tel Design, pioniers op dit gebied in Nederland, met als belangrijkste vertegenwoordigers respectievelijk Wim Crouwel en Gert Dumbar. Volgens hen waren huisstijlen een vorm van 'goed ontwerp' en leverden ze een bijdrage aan het algemeen welzijn. Tegelijkertijd zag met name Total Design huisstijlen ook als een vorm van visuele efficiency, hiermee aansluitend bij de heersende modernistische ontwerpopvattingen en het vooruitgangsgeloof in de jaren zestig. In de loop van de jaren zeventig zagen bedrijven huisstijlen voornamelijk als een manier om hun imago te verbeteren. Het ook in Nederland actieve Engelse ontwerpbureau Allied International Designers was zich hier al eerder van bewust en profiteerde hiervan. In dit rijk geïllustreerde boek wordt aan de hand van casestudies als KLM (1963), PAM (1965), AH (1966), NS (1968), DSM (1969) en de PTT (1981) onderzocht hoe de ontwikkeling verliep van enkele opvallende huisstijlen en ontwerpbureaus in Nederland. Hierbij wordt veel aandacht besteed aan besluitvormingsprocessen binnen bedrijven en opvattingen van ontwerpers. Bron : http://www.boekenbank.be
Branding (Marketing) --- Corporate image --- Industrial design coordination --- Logos (Symbols) --- Allied International Designers --- Crouwel, Wim --- Dumbar, Gert --- Grafische vormgeving ; iconen ; emblemen , logo's ; symbolen --- Grafische vormgeving ; Nederland ; 1960-1975 --- Huisstijl --- Merken ; merkwaarde ; merk en ontwerp --- Tel Design --- Total Design --- 766:659.12 --- Logotype --- Logotypes (Symbols) --- Signs and symbols --- Trademarks --- Coordination of industrial designs --- Corporate design coordination --- Corporate style --- Design coordination, Industrial --- House style --- Visual designs (Industrial publicity) --- Industrial publicity --- Company image --- Corporate identity --- Corporations --- Brand name products --- Marketing --- Advertising --- 766:659.12 Toegepaste grafische kunsten. Gebruiksgrafiek: Commerciële grafiek-:-Concept and design in advertising --- Toegepaste grafische kunsten. Gebruiksgrafiek: Commerciële grafiek-:-Concept and design in advertising --- Design --- Public relations --- Grafische vormgeving --- Modernisme --- Nederland --- Imagomanagement --- Geschiedenis --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur --- anno 1900-1999 --- Netherlands --- 766.31.044 --- Grafische industrie en ontwerp ; beeld ; reclame ; thema's ; huisstijl van specifieke merken --- huisstijl --- ontwerpbureaus --- design firms
Choose an application
Higher education --- Graphic arts --- research [function] --- art education --- huisstijl --- huisstijl --- onderzoek in de kunsten --- kunstonderwijs --- Netherlands
Choose an application
Higher education --- Graphics industry --- research [function] --- packaging --- art education --- onderzoek in de kunsten --- verpakking --- kunstonderwijs --- Netherlands
Choose an application
Graphic signs --- Higher education --- research [function] --- pictographs --- art education --- onderzoek in de kunsten --- kunstonderwijs --- pictogrammen --- Netherlands
Choose an application
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|